Les centraletes telefòniques han estat una part important de la infraestructura de comunicació de les empreses durant dècades, ja que suposen l’eina principal per comunicar-se amb el client i entre els empleats. Ara, la tecnologia moderna està portant les centraletes a un nou nivell amb l’arribada de la centraleta al núvol.  No obstant això, què entenem com a centraleta al núvol i què suposa migrar-la al Cloud?

Una centraleta al núvol, també coneguda com a centraleta IP o centraleta Cloud, és un servei de telefonia que està allotjat en un servidor en línia. Això significa que la centraleta no està allotjada en el seu propi sistema en local, sinó en un “núvol” de servidors remots. Això ofereix una àmplia varietat d’avantatges, entre les quals destaquen la reducció de costos de manteniment, l ‘escalabilitat dels serveis, la flexibilitat i l ‘adaptació a les característiques de l’empresa i una major seguretat informàtica de les comunicacions.

 

Avantatges de la centraleta al núvol

Un dels principals beneficis de la centraleta al núvol és la despesa que suposa.  Per què?  Perquè ja no és necessari comprar i mantenir el maquinari associat per allotjar la centraleta, ja que el mateix proveïdor de serveis s’encarrega de tot en el servidor Cloud. Això significa que les empreses poden estalviar en costs de posada en marxa i manteniment a llarg termini.

Això també significa que les empreses poden escalar fàcilment la seva infraestructura de comunicació per satisfer els requisits del seu negoci, ja sigui per rotació del personal, estacionalitat dels serveis o productes que ofereixen, i un gran ventall de circumstàncies que poden afectar el context d’una organització.

A més, la centraleta al núvol es pot implementar de forma molt més ràpida que una centraleta tradicional, cosa que significa que les empreses poden estalviar temps i diners en la seva implementació.

Un altre avantatge de la centraleta al núvol és la flexibilitat dels serveis Cloud. Les empreses poden configurar la centraleta d’acord amb les seves necessitats específiques en un moment concret, la qual cosa significa que poden configurar el seu sistema de comunicació per satisfer els requisits del seu negoci. Això inclou la configuració d’usuaris, els tipus de trucades permeses, l’habilitació de característiques com la conferència telefònica, el correu de veu i moltes altres característiques més.  La centraleta al núvol és molt més flexible que la centraleta tradicional.

La seguretat informàtica també és un gran avantatge de la centraleta al núvol. En usar un servidor en línia, s’elimina la necessitat de tenir una infraestructura de maquinari local, la qual cosa redueix el risc d’interrupcions i falles en el sistema. D’altra banda, en usar tecnologies d’encriptació, la informació transmesa a través de la centraleta al núvol està completament protegida. Això vol dir que la informació de l’empresa sempre estarà segura, fins i tot si es fa servir un dispositiu mòbil de qualsevol tipus per accedir a la centraleta.

 

En resum, la centraleta al núvol ofereix una àmplia varietat de beneficis per a les empreses. Aquests beneficis fan de la centraleta al núvol una excel·lent opció per a qualsevol empresa que busqui millorar la seva infraestructura de comunicació.

 

Diferències entre una centraleta Cloud i una analògica

La centraleta tradicional o analògica cada vegada és menys freqüent en les empreses. Per què? Són diverses les raons per les quals les organitzacions opten per abandonar els sistemes de telefonia tradicionals. Primer, perquè la seva instal·lació i manteniment són molt més costosos i complexos que els associats a la centraleta al núvol. També perquè no s’adapten a sistemes de treball híbrid i a la mobilitat dels empleats.

Les integracions de la centraleta tradicional són limitades, mentre que la telefonia al núvol està en constant innovació a nivell de prestacions i serveis addicionals. Això és, des d’integracions amb CRM, aplicacions de missatgeria instantània, gravació de locucions, estadístiques, etc.

Alhora, la centraleta tradicional precisa d’un maquinari fix i força inversió quant a posada en marxa, a més de la complexitat de la configuració i la necessitat de recursos humans que mantinguin i configurin el sistema telefònic. Tanmateix, la centraleta al núvol no requereix de gran inversió en equips i s’adapta perfectament a la possible rotació o estacionalitat de l’empresa. L’escalabilitat i adaptabilitat de les centraletes Cloud no tenen comparació amb aquells sistemes telefònics més convencionals.

Hola! Deixa’ns les teves dades i ens posarem en contacte amb tu