La tecnologia VOIP o veu sobre IP és una solució adequada per a tot tipus de negocis, ajudant a augmentar la seva productivitat i eficiència. En aquest article esmentarem alguns dels avantatges que suposa la VOIP, una tecnologia que està revolucionant la comunicació de les empreses, tant externament com internament.

Què és VOIP?

La veu sobre Protocol d’Internet (VoIP) és una tecnologia que permet realitzar i rebre trucades a través d’Internet. La comunicació de l’empresa es pot executar mitjançant qualsevol tipus de dispositiu que es pugui connectar a la xarxa: ordinadors, tauletes, mòbils o telèfons IP. La veu viatja a través d’un senyal digital i només es precisa de connexió a Internet per poder realitzar i rebre trucades, que s’executaran a través de dades mòbils o Internet fix.

Aquesta tecnologia IP forma part de la transformació digital que està revolucionant el dia a dia de les empreses. La internacionalització de les empreses, l’auge dels comerços digitals i les novetats del mercat empresarial han afavorit formes de comunicació com la veu IP, que dona resposta a aquestes necessitats gràcies a la seva àmplia flexibilitat.

Com funciona la veu sobre IP?

La tecnologia de veu sobre IP utilitza la xarxa per transmetre dades com la veu. Així com per realitzar trucades convencionals es necessita un cablejat fixe, amb la tecnologia VOIP ja no és necessari. Aquesta tecnologia transmet dades digitalitzades d’una adreça IP a una altra, sent aquesta connexió i transmissió més àgils que la telefonia tradicional.

Cal un programari especial que s’instal·la en els dispositius des dels quals es vol comunicar, i aquests només necessiten connexió a Internet per realitzar trucades. La veu és captada pel micròfon d’aquests dispositius i el programa la converteix en dades que es poden transportar per la xarxa.

Això facilita la internacionalització de les empreses i la mobilitat dels seus treballadors, ja que aquests paquets de dades són transmesos a través d’Internet amb total rapidesa i amb menor cost que la telefonia analògica.

5 avantatges de la VOIP

5 avantatges de la tecnologia IP

  1. El maquinari no és imprescindible amb telefonia IP

Un dels avantatges de la tecnologia VOIP és que facilita l’eliminació o reducció de telèfons fixos per realitzar i rebre trucades. Amb la tecnologia de trucades IP es pot treballar des de qualsevol dispositiu quan s’està fora de l’oficina o quan es treballa en local, tot gràcies a les comunicacions al núvol.

Això permet una total flexibilitat per comunicar-se amb els clients o proveïdors externs a l’organització i també amb els empleats de forma interna. Es poden triar eines i aplicacions a integrar amb el sistema VOIP, com el CRM de l’empresa o plataformes de comunicació com Microsoft Teams.

  1. Els costos de les trucades es redueixen considerablement

Com un avantatge VoIP derivat de l’anterior, no existeix una necessitat de tenir grans equips informàtics, la inversió inicial es veu reduïda considerablement. L’escalabilitat dels serveis i poder-los augmentar gradualment fan que no suposi una despesa inaccessible per a les empreses.  Amb la tecnologia VoIP s’acaben les despeses de manteniment i/o el lloguer d’equips.

  1. Major productivitat dels empleats

La tecnologia VoIP i els seus serveis faciliten tasques automatitzades dels empleats tant de servei al client, com comercial o màrqueting. Aquest sistema telefònic permet integrar funcionalitats com trucades en un sol clic o realitzar campanyes d’enquestes massives a clients. La possibilitat de vincular les comunicacions de l’empresa amb el CRM o Helpdesk permet que es guardi la informació de forma automàtica. Informació sobre les trucades dels clients, historial i accions realitzades amb perfils concrets. Aquest control permet economitzar el temps dels empleats de forma considerable.

  1. Flexibilitat i escalabilitat del servei telefònic

Les empreses pateixen canvis derivats de la rotació de personal, la temporalitat d’alguns negocis i per moltes altres raons. La flexibilitat operacional dels sistemes VoIP permet escalar i adaptar serveis entorn d’una realitat concreta d’una empresa en un moment determinat i en un altre completament diferent. La facilitat per crear i eliminar usuaris, la integració amb les dades de l’empresa i altres prestacions fan de la VoIP el millor aliat de les organitzacions.

  1. Comunicacions unificades amb VOIP

En tractar-se d’ un programari integrat amb aplicacions i eines de comunicació de l’empresa, els sistemes VoIP facilitan la compartició de dades i informació en temps real. La unificació de les comunicacions de l’ empresa al núvol permet el teletreball i la mobilitat dels empleats, podent combinar llocs de treball a l’oficina i en remot de forma habitual.