Els softphones han entrat en el mercat de la comunicació d’empreses durant els últims anys, per tal de millorar la productivitat i l’eficiència del negoci. Aquesta tecnologia, també coneguda com a telèfon de software, és una eina de comunicació de veu i vídeo que utilitza l’internet per fer i rebre trucades, de manera que es pot utilitzar des de qualsevol lloc amb connexió a la xarxa.
Què és un softphone com a tal? Un softphone és un telèfon virtual que s’executa en un ordinador, telèfon intel·ligent, tablet o un altre dispositiu.
Característiques dels telèfons de software
Els softphones compten amb una varietat de característiques avançades, com la funció d’identificació de trucades, la possibilitat d’enviar i rebre missatges de text, la funció de conferència de veu i la possibilitat de realitzar trucades internacionals. Aquestes característiques ajuden els usuaris a mantenir-se en contacte amb els seus clients i col·laboradors sense importar on es trobin i redueix els costos de les trucades.
Els softphones també permeten a les empreses estalviar temps i diners en no haver de comprar i mantenir equips de telèfons físics. Això significa que els usuaris poden utilitzar els mateixos números de telèfon des de qualsevol lloc, cosa que facilita la comunicació entre equips i oficines.
D’altra banda, els telèfons de programari ofereixen una gran quantitat d’opcions de seguretat i privacitat. Aquests telèfons virtuals compten amb xifrat de veu i vídeo que ajuden a protegir la informació de l’empresa dels hackers. Alhora, els usuaris poden mantenir la privacitat de les seves trucades perquè no han de mostrar els seus números de telèfon als seus contactes.
“Els softphones són el present i el futur de les empreses que volen una comunicació sense límits.”
David Gómez
Cofounder de RING
Soci & Gerent d’OnWork Grup
Beneficis dels softphones
Els softphones també aporten una gran quantitat de beneficis per a l’empresa. Aquesta tecnologia de comunicació proporciona una forma eficient de fer i rebre trucades. Les solucions basades en el núvol no depenen d’una ubicació. Els empleats que treballin amb una centraleta virtual poden fer-ho des de casa sempre que comptin amb una connexió fiable a internet.
A més, els telèfons virtuals es poden connectar entre ells de manera que les solucions tradicionals no poden. Per exemple, les integracions entre eines de CRM i els sistemes de telefonia són opcions possibles amb la centraleta virtual. Totes les trucades amb els clients es poden sincronitzar de forma automàtica.
Accedir a les gravacions de les trucades és molt més senzill amb softphones. En molts casos, es crea automàticament un enllaç a un arxiu d’àudio en línia després de cada trucada i es pot emmagatzemar o compartir amb facilitat. Això pot resultar molt útil en processos com els de control de qualitat o formació.
Com passar de telefonia tradicional a softphone
Fer el pas d’un sistema de telefonia convencional a una solució de software és senzill quan es trien, d’una banda, una solució basada en el núvol i, de l’altra, el proveïdor adequat a les necessitats de l’empresa. L’estalvi que suposa no haver de fer una inversió en maquinària per al sistema telefònic és un punt a considerar per a les empreses.
Les centraletes basades en el núvol funcionen directament al navegador o mitjançant aplicacions en els dispositius (tant d’escriptori com mòbil). Dit això, si el teletreball s’ha convertit en una de les teves metes empresarials, l’habitual és invertir en ordinadors portàtils o un altre tipus de dispositius. És de vital importància fer-se amb auriculars i micròfons de qualitat per garantir una comunicació efectiva del treballadors.
Com que els softphones VoIP poden usar les sortides d’àudio i les entrades de micròfon de qualsevol dispositiu, la qualitat general de la trucada serà millor amb un equip d’auriculars específicament dissenyat per a trucades IP.
En conclusió, els softphones són una eina de comunicació de veu i vídeo que ofereixen una gran quantitat de característiques avançades, que ajuden les empreses a augmentar la seva productivitat i eficiència. Aquesta tecnologia ofereix una forma segura i eficient de fer i rebre trucades, així com la possibilitat d’estalviar temps i diners. Per tant, els softphones són una excel·lent solució per a les empreses que busquen millorar la seva comunicació.