Els números VoIP, també coneguts com a números telefònics virtuals, són una opció cada vegada més popular en el món empresarial. Aquests números permeten a les empreses tenir una línia telefònica sense necessitat d’una connexió física a una xarxa telefònica tradicional. En aquest article, explicarem com funcionen els números VoIP, els seus avantatges i com poden ajudar a millorar la comunicació empresarial.

 

Número VoIP: Què és?

Un número VoIP és un número telefònic virtual que s’utilitza per realitzar i rebre trucades a través d’Internet. En lloc d’estar connectat a una línia telefònica física, el número VoIP es troba al núvol i està associat amb un compte en un proveïdor de serveis VoIP. Quan algú truca a un número VoIP, la trucada es dirigeix al compte de l’usuari en el proveïdor de serveis, que després l’enruta al dispositiu o aplicació que s’està utilitzant per rebre la trucada.

 

Els avantatges dels números VoIP

Els números VoIP ofereixen diversos avantatges sobre els números de telèfon tradicionals. En primer lloc, són més flexibles. Amb un número VoIP, pot rebre trucades en qualsevol lloc on tingui accés a Internet, ja sigui en una oficina, en un hotel o en qualsevol altre lloc. A més, els números VoIP solen ser més econòmics que les línies telefòniques tradicionals, ja que no requereixen una infraestructura física costosa.

Un altre avantatge important dels números VoIP és que poden integrar-se fàcilment amb altres eines de comunicació empresarial, com correu electrònic, missatgeria instantània i videoconferència. Això significa que pot fer servir un sol dispositiu o aplicació per gestionar totes les seves comunicacions, cosa que pot estalviar temps i augmentar la productivitat, gràcies a la integració amb aplicacions.

“Els números VoIP permeten als treballadors d’una empresa realitzar i rebre trucades des de qualsevol lloc. La VoIP ha arribat per quedar-s’hi.”

David Gómez
Cofounder de RING

Cita David Gomez

Com els números VoIP poden millorar la comunicació empresarial

Els números VoIP poden millorar la comunicació empresarial de diverses maneres. En primer lloc, poden proporcionar una línia telefònica dedicada per a l’empresa. Això significa que pot tenir un número de telèfon exclusiu per a l’empresa, que pot aparèixer a la targeta de presentació, a la pàgina web i en altres materials de màrqueting. A més, els números VoIP poden oferir una àmplia varietat de funcions, com correu de veu, transferència de trucades, trucades en espera i més, que poden millorar l’eficiència i la capacitat de resposta de l’empresa.

Els números VoIP també poden ajudar a millorar l’atenció al client. En tenir una línia telefònica dedicada per a l’empresa, pot oferir un millor servei al client, ja que els clients poden comunicar-se directament amb l’empresa sense haver de passar per un sistema d’operadora. A més, els números VoIP poden oferir opcions d’encaminament de trucades, la qual cosa significa que les trucades poden adreçar-se a la persona o departament adequat de l’empresa de manera més eficient.

 

Com triar un proveïdor de números VoIP

Quan es tracta de triar un proveïdor de números VoIP, hi ha diversos factors que ha de considerar. En primer lloc, cal assegurar que el proveïdor ofereixi els serveis que necessita, com funcions de trucades avançades, integració amb altres eines de comunicació empresarial i suport tècnic confiable. A més, ha de considerar el preu i el pla de pagament, així com qualsevol càrrec addicional que hi pugui haver, com càrrecs per minuts de trucada o càrrecs per cancel·lació anticipada.

També és important considerar la qualitat del servei que ofereix el proveïdor. Asseguri’s que el proveïdor tingui una bona reputació al mercat i que ofereixi un servei d’alta qualitat. Això pot incloure una bona qualitat de so en les trucades, una interfície d’usuari fàcil d’usar i un suport tècnic confiable i ràpid.

Un altre factor important a considerar és l’escalabilitat del servei. És possible que la seva empresa creixi amb el temps i que necessiti agregar més línies telefòniques en el futur. Asseguri’s que el proveïdor que triï pugui escalar el seu servei de manera fàcil i sense problemes.

Finalment, és important considerar la seguretat dels números VoIP. Asseguri’s que el proveïdor tingui mesures de seguretat adequades en la seva infraestructura de xarxa per protegir les seves trucades i dades. A més, és possible que desitges considerar la possibilitat d’afegir mesures de seguretat addicionals, com el xifrat de les trucades, per protegir encara més la seva informació empresarial.

 

Els empleats amb la telefonia VoIP

Quan s’implementa un nou sistema de telefonia VoIP en una empresa, pot ser un desafiament fer que els empleats s’acostumen al canvi. Tanmateix, amb l’estratègia correcta i una comunicació clara, és possible fer que la transició sigui més fàcil per a tothom. Aquí hi ha alguns consells per ajudar que els empleats s’acostumen a la telefonia VoIP:

  • Proporcioni capacitació i recursos adequats: Abans d’implementar el sistema VoIP, asseguri’s de proporcionar als empleats una capacitació adequada sobre com funciona i com s’utilitza el sistema. A més, assegure’s de proporcionar recursos com manuals d’usuari, tutorials en línia i suport tècnic per ajudar els empleats a resoldre qualsevol problema que puguin trobar.
  • Comuniqui’s clarament: Comuniqui’s de manera clara i efectiva amb els empleats sobre el canvi en la telefonia i com afectarà el seu treball diari. Hágales saber com el sistema VoIP millorarà la seva eficiència i facilitat d’ús. També és important escoltar les preguntes i preocupacions dels empleats i abordar-les de manera efectiva.
  • Faci la transició gradual: En lloc de fer un canvi abrupte a la telefonia VoIP, pot ser útil fer la transició gradualment. Per exemple, pot implementar el sistema en un departament alhora, permetent que els empleats s’adaptin gradualment als nous canvis.
  • Posi a disposició eines d’ajut: A més de proporcionar capacitació, és possible que desitgi considerar la possibilitat de proporcionar eines addicionals d’ajuda als empleats, com vídeos explicatius o demos del sistema.
  • Proporcioni una retroalimentació positiva: Quan els empleats s’acostumen al sistema VoIP, proporcioni retroalimentació positiva per reforçar-ne l’ús i motivar-los a seguir utilitzant el sistema. La retroalimentació positiva també pot ajudar a fomentar l’adopció i l’ús continu del sistema.

En resum, la transició a la telefonia VoIP pot ser un canvi important per als empleats. Tanmateix, proporcionant la capacitació i els recursos adequats, comunicant-se clarament, fent la transició gradualment, proporcionant eines d’ajut i proporcionant retroalimentació positiva, pot fer que la transició sigui més fàcil i efectiva per a tots els involucrats.

 

 

En conclusió, els números VoIP són una excel·lent opció per a les empreses que busquen una forma més flexible, econòmica i eficient de gestionar les seves comunicacions empresarials. En triar un proveïdor de números VoIP, és important considerar factors com els serveis oferts, la qualitat del servei, l’escalabilitat i la seguretat. Amb un número VoIP confiable, la seva empresa pot millorar l’eficiència, la productivitat i la capacitat de resposta als seus clients.

Hola! Deixa’ns les teves dades i ens posarem en contacte amb tu

    Informació General de les cookies

    La confiança de l'usuari és important per a nosaltres, i per tant, a RING CLOUD SL ens preocupa protegir la seva privadesa. Un aspecte important d'això és proporcionar tota la informació possible sobre com utilitzem les teves dades de caràcter personal, fins i tot com utilitzem l'emmagatzematge local de dades i tecnologia similarr

    L'emmagatzematge local de dades implica emmagatzemar diferents tipus de dades localment al dispositiu a través del vostre navegador web. Les dades emmagatzemades localment poden, per exemple, contenir la configuració de l'usuari, informació sobre com navega pel nostre lloc web, quin navegador web utilitza, quins anuncis s'han mostrat, i el comportament similar a llocs web amb què col·laborem. Les dades emmagatzemades localment poden ser utilitzades per personalitzar el contingut i les funcions als nostres serveis de manera que les seves visites siguin més còmodes i tinguin més sentit.

    Un mètode demmagatzematge local de dades són les cookies. Les cookies són petits arxius de text que s'emmagatzemen al dispositiu (PC, telèfon mòbil o tauleta) que ens permeten reconèixer el vostre navegador web. Les cookies contenen informació principalment sobre el vostre navegador web i sobre qualsevol activitat que s'hi ha produït. Ens ajuden a garantir la seguretat i el funcionament òptim del nostre lloc web, un cop surt de la nostra web aquestes són eliminades (cookies de seguretat i cookies de sessió) i recullen informació sobre els productes que els interessen a les nostres visites d'internet i sobre com naveguen a través del nostre lloc web perquè les nostres ofertes en línia siguin més atractives per als usuaris (cookies de seguiment).

    Informació complementària de les cookies

    Utilitzem l'emmagatzematge local de dades per a una sèrie de fins, com ara: permetre'ns realitzar els nostres serveis; aportar-te contingut pertinent, personalitzat quan visites els nostres llocs web; mesurar i analitzar el trànsit al nostre lloc web; millorar els nostres serveis; i dirigir publicitat específica. A continuació, s'ofereixen més detalls sobre aquests temes:

    • Per a la nostra publicitat
      Utilitzem lemmagatzematge local de dades en relació amb les activitats publicitàries. Això ens permet saber si i sovint l'usuari ha vist un anunci o un tipus d'anunci determinat, i quant de temps fa que el va veure.

                També utilitzem l’emmagatzematge local de dades per construir segments i grups objectiu amb finalitats de màrqueting i per dirigir anuncis específics.

    • Per analitzar i millorar els nostres serveis
      Utilitzem diverses eines de mesura que ens proporcionen estadístiques i anàlisis relatives als nostres serveis. Aquestes eines ens permeten reconèixer el navegador web al llarg del temps i esbrinar si l’usuari ha visitat el lloc web anteriorment i, en cas afirmatiu, amb quina freqüència. Aquestes eines ens ofereixen la possibilitat d’obtenir una visió general de quants usuaris únics tenim i de com utilitzen els nostres serveis.

                Així mateix, utilitzem la informació que hem recollit i analitzat per desenvolupar i millorar els nostres serveis; per exemple, esbrinant quins serveis generen molt trànsit o veient si un servei està funcionant de manera òptima.

    • Per oferir i adaptar els serveis al seu ús
      Es requereix i és necessari l’emmagatzematge local de dades per tal de permetre’t utilitzar els nostres serveis, com ara informació sobre la teva configuració,

     

    Gestió de les cookies

    Podeu desactivar les galetes o configurar el vostre navegador perquè us avisi quan t'envien una galeta.

    La configuració al vostre navegador web normalment mostra una llista de totes les galetes que han estat emmagatzemades per proporcionar-vos una visió general i, si ho desitgeu, per eliminar les galetes no desitjades. Normalment, podeu indicar que accepta l'emmagatzematge de cookies dels llocs web que visites o de tercers afiliats a aquests llocs web. També podeu escollir ser notificat cada vegada que s'emmagatzema una nova galeta. Se us proporciona a continuació orientació sobre com fer això en diferents navegadors web. El vostre navegador web emmagatzema normalment cookies en una carpeta específica al vostre disc dur, de manera que pugueu examinar també el contingut amb més detall.

    No obstant això, les galetes que són presents al lloc web canvien amb freqüència, i no totes les galetes són igual d'importants. Per tant, si RING CLOUD SL canvia l'ús de les galetes de seguiment, se us notificarà amb un missatge.

    Així mateix, hi ha disponibles serveis que han estat desenvolupats especialment per proporcionar als usuaris una llista actualitzada de galetes i altres mecanismes de seguiment.

    Tingueu en compte que si les desactiva, és possible que no pugueu gaudir de totes les funcionalitats del nostre lloc web

    A continuació, se us presenta un resum de com les dades emmagatzemades localment poden ser gestionades en diferents navegadors web. Tingueu en compte que aquest procés pot canviar i que les descripcions donades aquí poden no estar actualitzades.

     

    Gestió de cookies a Google Chrome

    Com eliminar cookies:

    1. Aneu a Configuració al menú del vostre navegador.
    2. Haz clic en Mostrar configuración avanzada.
    3. Feu clic a Mostra la configuració avançada.
    4. Selecciona el període de temps per al qual vols eliminar la informació al menú a la part superior. Si voleu eliminar totes les galetes al navegador, feu clic a Des de l'origen dels temps.
    5. Marca Cookies y otros datos de sitios y complementos.
    6. Marca galetes i altres dades de llocs i complements.
    7. Tanca la finestra.

    Com evitar que les cookies s'emmagatzemin al navegador web:

    1. Ve a Configuración en el menú de tu navegador.
    2. Haz clic en Mostrar configuración avanzada y después haz clic en Configuración de contenido.
    3. En Cookies, selecciona tu opción preferida. Si desea evitar que todas las cookies se almacenen, haga clic en No permitir que se guarden datos de los sitios.
    4. Haz clic en Hecho.
    5. Cierra la ventana.

    Gestió de cookies a Safari

    Com eliminar cookies:

    1. Ves a Preferències al menú del teu navegador.
    2. Fes clic a la pestanya Privadesa.
    3. Fes clic a Elimina totes les dades dels llocs web i després fes clic a Elimina per eliminar totes les cookies.
    4. Tanca la finestra.

    Com evitar que les cookies s'emmagatzemin al navegador web:

    1. Ves a Preferències al menú del teu navegador.
    2. Fes clic a la pestanya Privadesa.
    3. A Cookies i dades de llocs web, selecciona la teva opció preferida. Si vols evitar que totes les cookies s'emmagatzemin, fes clic a Bloqueja sempre.
    4. Tanca la finestra.

     

    Gestió de cookies a Mozilla Firefox

    Com eliminar cookies:

    1. Ves a Opcions al menú del teu navegador.
    2. Fes clic a la pestanya Privadesa.
    3. Fes clic a Mostra cookies.
    4. Selecciona les cookies que vols eliminar i fes clic a Elimina seleccionades. Fes clic a Elimina totes si vols eliminar totes les cookies del teu navegador web.
    5. Tanca la finestra. Qualsevol canvi que hagis fet es desarà automàticament.

    Com evitar que les cookies s’emmagatzemin al teu navegador web:

    1. Ves a Configuració al menú del teu navegador.
    2. Selecciona la pestanya Privadesa.
    3. A Historial, fes clic a Utilitza una configuració personalitzada per a l’historial.

    4. Selecciona les teves opcions preferides a Permetre cookies de llocs web. Si vols evitar que totes les cookies s’emmagatzemin, desactiva la casella Acceptar cookies de llocs web.

    5. Tanca la finestra. Qualsevol canvi que hagis fet es desarà automàticament.

     

    Gestió de cookies a Internet Explorer

    Com eliminar cookies:

    1. Ves a Eines (icona de roda dentada) al menú del teu navegador.

    2. Fes clic a Propietats d’Internet.

    3. A la pestanya General - Historial de navegació, fes clic a Eliminar.

    4. Assegura’t de marcar l’opció Cookies i dades de llocs web.

    5. Fes clic a Eliminar.

    6. Fes clic a D’acord.

    Com evitar que les cookies s’emmagatzemin al teu navegador web:

    1. Ves a Eines (icona de roda dentada) al menú del teu navegador.

    2. Fes clic a Opcions d’Internet i després fes clic a la pestanya Privadesa.

    3. Mou la barra lliscant al nivell desitjat. Si vols evitar que totes les cookies s’emmagatzemin, selecciona el nivell Bloquejar totes les cookies.

    4. Fes clic a D’acord.

    Gestió de cookies a Opera

    Com eliminar cookies:

    1. Ves a Configuració al menú del teu navegador.

    2. Selecciona la pestanya de Privadesa i Seguretat.

    3. Fes clic a Cookies i després fes clic a Totes les cookies i dades de llocs web.

    4. Selecciona les cookies que vols eliminar i fes clic a Elimina. Fes clic a Elimina totes si vols eliminar totes les cookies del teu navegador web.

    5. Fes clic a Fet.

    6. Tanca la finestra.

    Com evitar que les cookies s’emmagatzemin al teu navegador web:

    1. Ves a Configuració al menú del teu navegador.

    2. Selecciona la pestanya de Privadesa i Seguretat.

    3. A Cookies, selecciona la teva opció preferida. Si vols evitar que totes les cookies s’emmagatzemin, fes clic a No permetre que es desin dades dels llocs.

    4. Tanca la finestra.

     

    Informació de contacte

    Per a una major transparència, si tens alguna pregunta relativa a l’ús de l’emmagatzematge local del nostre lloc web, posa’t en contacte amb nosaltres a ADMINISTRACIO@RING.CAT, indicant a l’assumpte "Política de cookies".